Vad var det jag sagt!!!

Och min mamma fick ledvärk efter hon tog den, hon är ju tvungen eftersom hon jobbar på infektionen på NUS (umeås sjukhus). Och jag sa att jag ALDRIG skulle ta det där vaccinet frivilligt, och nu har jag själv drabbas av svininfluenan, och jag har inte dött...har ont i kroppen, feber allmänt hängig och dålig...så ni gör ju som ni känner men ingen av oss alla som blivit smittade är dödligt sjuka. Pappa som tillhör en av riskgrupperna blev kraftigt förkyld, Berit som också tillhör riskgrupp nummer 1 känner sig allmänt hängig och dålig...

De som jag tror kan drabba hårt, är våra barn, men de får man ju ändå inte vaccinera så vad gör man då?
Nu är ju vi imuna emot smittan utan att behövt stoppa in något gift i kroppen...Nästan tacksam vi fick detta, så behöver man inte fundera på vaccinera sig eller ej!

SUNDSVALL (ST)
Efter att en man i 50-årsåldern i Ångermanland avlidit tolv timmar efter att ha fått vaccin mot svininfluensan ska dödsfallet utredas.
Det kan röra sig om en biverkning av vaccinet.


– Vi vet inte, men det är under utredning. Alla misstänkta läkemedelsbiverkningar av allvarlig art ska anmälas. Och är det ett dödsfall i anslutning till att man fått ett läkemedel så är detta självklart, säger Hans Boman, smittskyddsläkare i Västernorrland.

Mannen vaccinerades förra fredagen och insjuknade sedan hastigt. Han ska ha lidit av allvarliga grundsjukdomar. Vilka vill inte Hans Boman kommentera.

Lättare biverkningar som febertoppar och liknande i samband med vaccinationerna har rapporterats in länet. Några bekräftade allvarligare biverkningar är däremot inte kända sedan tidigare, enligt Hans Boman.

Finns det anledning att vara orolig?

– Det tycker jag inte. Det är trots allt flera hundratusen som är vaccinerade i landet och rent slumpmässigt är det så att det inträffar plötsliga dödsfall. Det vore nästan konstigt om det inte skulle inträffa i anslutning till en sådan här vaccination, säger han.

Det blir nu en uppgift för Markus Kallioinen, chefsläkare inom primärvården, att in den dokumentation som finns kring fallet.

– Jag ska ta fram journaler och biverkningsrapport. Sedan ska han obduceras. Materialet kommer att skickas till Socialstyrelsen, säger Markus Kallioinen.

På onsdag beräknas vaccinationerna återupptas i Västernorrland igen.


Kommentarer
Anonym

Har du fått ett beslut om att du har svininfluensan? Eller vadå? Förstod inte riktigt!

2009-10-22 16:01:26
carro

Oj, glömde skriva mitt namn.

2009-10-22 16:01:59
URL: http://carolinekahlstrom.blogg.se/
carro

Okej. Hoppas att det blir bättre snart!! Och att sonen inte får det! :)

2009-10-22 17:20:35
URL: http://carolinekahlstrom.blogg.se/
Jessica

de skulle faktist kunna vara nått i den stilen :D..har inte fått den tiden än :(.. ska lyssna på hjärta den 28/10 då är jag i vecka 13+3 så hoppas i slutet av november! fick ni reda på könet när ni va där? Kram!

2009-10-22 20:19:14
URL: http://jessicaenglund.webbblogg.se
Hanna

Vaccin - vilket som - sätter ner immunförsvaret och gör bara kroppen resistent mot det som är tänkt ska hjälpa. Vi har en kropp som kan läka själv, låt den göra det, vi behöver inte sånt (otestat dessutom) skit..

2009-10-23 10:45:45
Cattis

Precis min åsikt också, man måste bli sjuk ibland, men ja tror jag har börja förstå detta. Saten visste att detta var ingen större fara MEN de ville inte ha alla sjuka på samma gång därför mass vaccinera alla som man bara kan för att inte det ska bli tomt på arbetsplatser. Allstå av ekonomiska själ....Aldrig jag skulle låta något sånt sprutas in i min kropp, tror jag bara leder till mera problem i framtiden...när viruset kanske har muterat om sig...

2009-10-23 11:13:57
kikki

ååå, vad jobbigt..blää. jag blir galen! jag hade inte vaccinerat mig om inte albin fanns, men jag vill väll bara kanske göra det så jag inte ska smitta albin om jag skulle bli sjuk..åå, det är bara kaos :P

2009-10-25 09:52:31
URL: http://kikkiiii.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback