bra natt :)

Igår somnade Jonathan vid nio tiden och jag tänker verkligen OOOONEJ!! Men vad gör man? Innan han åt krävde han 210 ml ersättning och det fick han i omgångar under kvällen, när han var mätt somna han så snällt i sin säng. Då hade han varit vaken sedan klockan 16. Han vaknade upp vid ett tiden och jag var fortfarande vaken eftersom jag höll på ta hand om tvätt o städa lite här hemma..kom inte till ro. Jag gick o byte på honom och satte på Pampers Babydry som jag nu testar på nätterna, och en pajamas. Sedan var Tommy lite halv vaken så jag la lillen på Tommys arm medans jag gick in i köket för att värma upp vatten. När jag kommer in har han somnat på pappas arm och jag tänker ja då vaknar du när jag flyttar dig till din säng. Men icke, han sov så sött vidare till klockan tre, han vakna av att han var blöt sen somna han om. Då fick han mat vid tre 220ml åt han då allstå allt jag hade gjort i flaskan, sedan sov han och sov till halv åtta när Tommy gick på jobbet. Och blöjan hade inte läckt, och den var väldigt kissvåt. För han vaknar mååånga gånger på nätterna av att han är blöt och inte hungrig. Nu har han just fått mat, han äter ungefär 120 ml på morgonen och nu ligger han nöjd och snäll på golvet och tittar på sitt babygym och lyssnar på lite musik :) Och hans mamma ska ta o göra sig en frukost, mår sämst idag!!! Uuuuha nu börjar nog kroppen ställa om sig, har sovit uselt i natt plus världens värsta migrän....

Sussi kommer förbi här sedan och hämtar lilleman så jag får en liten stund för mig själv. Kan vara skönt att bara få ta en lång dusch utan tänka på att det skriks. Sen tänkte jag vila och städa upp här hemma, måste också kolla efter tvättid för nu är ju Tommy sedan hemma tills söndag eftermiddag så jag hoppas vi hinner med en vända dit. Om vädret blir lite bättre tänkte jag ta en promenad sen när lillen kommer hem, men just nu ser det väldigt mörkt ut på himmelen. Ska ringa bilskolan M också höra hur man gör när man vill börja med teorin. Sen ska jag ta o köra på Winsor pilates för ben o rumpa och köra 20 min litet träningspass, det kan ju inte skada eftersom jag tränar ju inte magen utan ben o rumpa...äsch mina promenader som jag tar dagligen är värre :P

Och just det STORT GRATTIS ELLENORA & PETER till eran lilla son Edwin, han är såå fin och söt. :)


Nä ska steka mig 2 ägg och lite bacon. Ha en bra dag!

Kommentarer
Susanna Andersson(farmor)

Det var så roligt att få rå om Jonathan ! Vi hann med så mycket under dagens lopp ! Vi var till farfarsfar till farmorsmor och så till Jysk !

2009-08-27 17:59:09
Madde

Ja eller så följer du med oss ut imorrn när jag fyller år och allt ;D O'learys ska ju stänga så dom har öppet för sista helgen..så det blir säkert jätteskojj där med löningshelg och kanske bartömning ;)

2009-08-27 20:34:27
URL: http://maddoxx.blogg.se/
madde

ojoj,lillan äter aldrig mer än 120ml!!!=)nu kan hon sova 12tim påraken och äta 1gång där i mellan, blir nästan nojjig när hon sover så bra..haha Sen ha aldrig hennes blöja läckt!=) så ja kanske inte behöver byta än;D Men ska kika va de finns ändå!=)

2009-08-27 23:15:18
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback