Dopklänningen beställd :)

Då har jag idag beställt en dopklänning från en sömerska uppe i Haparanda som gör underbara dopklänningar, ska även skicka 2 brodyerkragar som kommer finnas med på denna klänning som gör den extra personlig. Jag hade redan innan han föddes bestämt mig att beställa från henne, men var då inne på en annan. Men nu hade hon skapat ännu en ny och den vart jag helt kär i så den blir det :) Och som jag o Tommy har sagt så blir det förmodligen dop i slutet på oktober eller början av november, beroende på hur t.ex. mamma min jobbar o Joakim är hemma eller ej. Så det är mycket som ska stämma. Så har beställt en i storlek 3-6 månader så då har man lite tid på sig för en passande helg :) När jag kommer hem ska jag ringa o be och höra vad det finns för datum i slutet av oktober början av november.

Annars idag har vi vart på besök hos morbror Fredrik, och han var vaken en liten stund sedan somna han, som jag inte hade egentligen vilja men vad gör man? Får hoppas han vill sova en stund till nu bara så kvällen o natten inte blev hel dum igen som den blev igår...Värsta fall får jag nog väcka upp honom vid nio tio och hålla honom vaken, vilket är liite lättare nu även om han blir på sämst humör. Blir ju bad ikväll så det gör ju att man kan dra ut på tiden ännu lite till ;)

Och nu efter middagen ska vi ut i skogen med hundarna kanske kolla efter svamp också, och jag ska städa ur bilen så det är gjort, just nu är det massa sand/grus o hundhår!! Lilla Mio blir också kvar här några veckor till, allt har gått bra o så, men inte så bra att jag vill ta hem honom...Mio har inte visat minsta intresse för Jonathan, han ser mer besvärad ut när han skriker, så vi väntar ett tag till. Fast som sagt mest för MIN skull, det är mitt val att inte ta hem honom än. MEN vi kommer ta hem honom, den saken är jag säker på eftersom han har varit helt överlycklig att ha mig nära igen, så hem ska han nu i höst. Kanske till dopet?? Eller om jag tar honom tidigare....det återstår att se.

Lämnat in för körkortet nu, och har ju blivit lovad av snälla pappa att jag kommer få hjälp med körkortet, så jag kan ta det nu under hösten o vintern. Och det är jag väldigt tacksam för, då kan jag hämta Tommy på dagarna o köra honom när han jobbar kväll. Går ju snabbare för mig som är hemma om dagarna än Tommy som måste passa in en massa tider med jobb och så. Plus att jag kommer kunna göra saker under mammaledigheten och inte bara bli sittande hemma, lättare för mig att ta hand om Mio då också för då kan jag åka ut med honom så han får springa av sig bättre. Får ju ner min bil nu också, så det är ju bara köra sen när man fixat körkortet. Ska börja med teroin nu när jag får pengar så den kanske är klar tills jag fått körkortstillstånd, vilket kunde ta några veckor, men hon jag prata med sa att det förmodligen lättar nu efter sommaren så det går fortare :)

Oj detta vart ett låångt inlägg vilket inte är så likt mig men så blir det ibland :) Och så fort jag själv fått bilder av dopklänningen så kommer den självklart visas här. Den skulle vara klar senast mitten på september :) det finns bilder av klänningen som jag åtgår ifrån, men jag väntar med att visa den som är sydd åt honom istället eftersom den kommer se ut på ett annat sett :)

Ha en bra fredags kväll, imorgon bär det hemåt.

Kommentarer
Elleonora & Edwin

Hej hej. Tyvärr är vi kvar på sjukhuset fortfarande. Edwin åkte på en bakterie i kroppen när han föddes och behöver därför antibiotika. Blir bättre och bättre, vilket verkligen känns skönt! Har varit livrädd och tårarna har sprutat ordentligt, hormoner vettu. :) men vi längtar iaf hem kan jag lova. Vill verkligen börja med livet nu! Så Less på sjukhusets väggar, har inte varit ute på 10 dagar. Jobbit! Men men, den som väntar på något gott... Och snart så. Men han är verkligen så söt, snacka om kärlek vid första ögonkast. Hörs när vi kommer hem, förhoppningsvis onsdag. Sköt om er, kram kram!

2009-08-22 21:27:34



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback