Vecko sedel

Och Jonathan är nyss sövd och har ätit så nu hoppas jag på en bra natt, igår var den ju totalt misslyckad, men jag tror iaf han sover 3-4 timmar nu så det är jag nöjd med om det blir. Har kämpa med hålla honom vaken nästan hela kvällen. Han somna en stund i vagnen när jag o Madde var ute o gick men kanske 20-30 min bara sedan var han vaken största delen hos Madde sov i vagnen hem 10 min. vi var hemma vid tio tiden och nu sover han efter ett härligt bad så håller tummarna att natten blir bra :) Vi var ju förbi Madde och bjöd henne på kräftor, och kräftor kunde vi äta eller vad säger du Madde ;) Haha ingen har nog sugit kräfta så bra som vi *skrattar*

Nu ska vi sätta oss o se en film, The Haunting In Connecticut. Den är baserad på en sann historia uuha. Men älskar ju skräck så kan inte låta bli.

Var snäll o gjorde lunch åt Tommy imorgon så han äter bra mat o efter våran LCHF metod som än så länge går toppen, och vi mår bra och känner oss mätta o glada ÄN så länge ;)  Bakslag kommer alltid!

En trött o mätt liten gosse


 

Och jag tog kort på Tommys kvällsfika ser inte så dumt ut, hallon och jordgubbar med grädde ;)



Sov så gott och så bjuder jag på veckans matsedel :)

Måndag

Frukost:

Lunch: 

Middag: Tacogratäng med grönsallad och gurka


Tisdag

Frukost: 2 stekta ägg med 70 gram stekt bacon

Lunch: rester från middagen

Middag: kräftor med grönsallad


Onsdag

Frukost: Omelett, men örter

Lunch: LCHF pannkaka med grädde o hallon

Middag: stekt kycklingfilé hemmagjord vitlökssås, grönsallad


Torsdag

Frukost: Fil med linfrön o pumpakärnor

Lunch: rester från middagen

Middag: Ungs grillade laxbitar, med blomkål o broccoli


Fredag

Frukost: Omelett

Lunch: påssoppa (cattis)

Middag: Helgrillad fläskfilé, grillade marinerade grönsaker bearnaisesås, tzatziki


Lördag

Frukost: Stekt ägg

Lunch: Broccoli och skinkomelett

Middag: Bacongratäng & grönsallad

Söndag

Frukost: fil/stekt ägg

Lunch: rester från middagen

Middag: Krovgryta


Kommentarer
Rosie (mormor)

Vad ni är duktiga! Har fått pappa in på bättre vanor i veckan. det gynnar mig med som du vet.Hoppas att den tacktik fungerar på att hålla han vaken längre om kvällarna. Det fungerade ju här hemma.Ska nu gå ut med den stora kåtbusen till affären sedan ska den lilla kåtbusen få en prom fy tusan vad jag hatar när det finns en löp tik i när heten Kira är i höglöpen PUH!!!!

2009-08-26 08:46:22
Cattis

Men va bra :) Härligt att höra. Hoppas allt går bra för er, måste säga att jag älskar maten jag lagar o ser inget emot att laga sån här mat :) Han är så duktig så vår lilla son :) Uuha för kåta hundar hahaha :)

2009-08-26 08:49:55



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback