Less

Detta är tagit från ett forum som jag är med i och jag håller snart på bli galen ska inget få vara svenskt längre?
(detta är inte jag som skrivit utan utdrag av vad andra människor skrivit! Men jag kan ju inte säga att jag inte håller med!)


"Vi kanske får börja vänja oss vid att Sverige inte ser ut som tidigare. Den trend jag sett i tidigare trådar är att vissa förskolor helt tagit bort griskött och börjat servera halalslaktat (där djuren ska ligga mot Mecka och får halsen avskuren och får förblöda) samt att svenska traditioner som julfirande plockas bort och att alla föräldrar var tvingade att komma och fira ramadan i förskolan. Så ser verkligheten ut idag."

"Våra traditioner brukar inte räknas eftersom vi inte uppfann något själva. Därför gör det ingenting om den skjuts undan. Men Muslimer mm har starkare "bättre" traditioner. Deras traditioner betyder mer! Det ungefär vad de svenskfientliga pk-ligan brukar häva ur sig. Tex "Men svenskarna uppfann inte Lucia, det var Italienarna, och midsommar är bara töntigt med små grodorna och allt annat trams"

Alltså, har man inte egna uppfunna traditioner så har man tydligen inte rätt att bevara sin kultur. Det måste vara landets/folkets sedan allra första början.

Därför tycker de att Islam och andra kulturer utifrån är bättre, mer spännande och det vi anammat i årtusenden bara vatten värt. För det var ju inte vårt! Men egentligen... Spelar det någon roll varifrån en tradition kommer ifrån? Det är ju trots allt svenskarna tradition trots att vi lånade den för 1000 år sedan. Vi tyckte om den och gjorde den till vår tradition.

Så jo, jag tror nog att våra traditioner kommer skjutas undan för tex Islam mm. För svenskar kan inte bli kränkta, bara invandrarna.

Jag vet inte varför det är såhär, och jag förstår inte riktigt vad vitsen är. Kanske är vissa så fruktansvärt rädda att kallas rasister att de hellre smutskastar svenska traditioner. Men vad signalerar man då till våra invandrare? Att sverige är skit?

Det måste ändå finnas något bra med Sverige som gjort att så många invandrare vill komma hit.


Detta fenomen kommer ju betyda att vi svenskar inte heller får anamma tex Islam heller... för den är ju inte heller vår. Vad får vi ha? Kanske det hela helt enkelt beror på att vissa verkligen hatar svenskar och allt sk "svenskt" till den grad att de inte är förtjänta av någon egen tradition oavsett.

Knepigt det där."

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback