vecka 14

Otroligt jag har börja må bättre :) jag hoppas så det håller i sig.
Har även senaste dagarna börja känna som bubbel eller vad man ska kalla det, eller som man blåser bubblor inne i magen och sedan smäller de...Även idag när jag låg i sängen kände jag svaga svaga petningar, så nu är jag tvärsäker att det är den lilla rackaren därinne som börjar vilja ge sig till känna :) Nu bara 35 dagar kvar tills ultraljudet, ska bli spännande att se den lille/lilla. Sedan den 27.de jan ska vi iväg och lyssna på hjärtat, blir också spännande se vart hjärtljudena ligger även fast jag inte tror på att man kan gissa vad det blir för kön på det sättet.

Min egna känsla säger att det blir en flicka, och om det ska stämma att man mår sämre med en tjej så stämmer det då på mig har ju mått piss framtills IGÅR! så jag hoppas verkligen jag kan börja få må bättre nu :) Får se om jag lägger upp någon bild på mig själv denna vecka eller om jag väntar en vecka till...magen är fortfarande jävligt röd men blivit bättre sedan jag köpte en dyr jävla kräm på Bodyshop!

ha en bra dag! :)



Nu är bebisen ungefär 9 centimeter lång och väger cirka 43 gram. Nu växer kroppen fortare än huvudet. Denna vecka kommer den papperstunna huden att täckas med den duniga kropssbehåring som kallas lanugo och vanligtvis försvinner innan bebisen föds. Ögonbryn börjar växa och huvudet kan vara täckt med dunigt hår, men det är svårt att förutse hur ditt barns hår kommer att se ut efter förlossningen.




Kring den här tiden kan fostret gripa, kisa, rynka på ögonbrynen och grimasera. Det kanske till och med kna suga på tummen. Forskare tror, att dessa och vissa andra rörelser utvecklas i takt med att impulser i hjärnan utvecklas.



(lånat från babycenter.com)

Kommentarer
Madde

haha headern passar inte så bra till bakgrunden hörru :P fast du kanske håller på att fixar de nu :P bra att du uppdaterar, bli bättre på det nu!!! =)

2009-01-06 17:00:23
URL: http://maddoxx.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback