Förlossningen är igång!!

Nu är det jag, Madde, som skriver. Bästa vän till Cattis och kusin till Tommy. =)
Förlossningen är i full gång för dom just nu.. Jag kommer precis därifrån, har varit där sen 13.00 idag men var tyvärr tvungen att åka hem nu. Imorse klockan 10.00 skulle dom åka in för bedömning och kolla hur allt såg ut och hur Cattis mådde osv. Men det slutade med att dom såg att hon var öppen 3 cm och hade värkar, fast inte så jättekraftiga. Så dom vart inskriven. Sen tog dom hål på hinnorna för att det skulle hända något mer, men inget hände. Då satte dom in värkstimulerande dropp och det har hon haft sen dess. Hon har fått mer och mer värkar, väldigt täta och väldigt kraftiga!! Men tyvärr gick det segt...sist dom undersökte henne så var hon bara öppen 4 cm. Så vid 20.00 ungefär så fick hon EDA, både för smärtan men oxå för att hjälpa kroppen att slappna av så att den kan öppna sig mer. Hoppas detta hjälper nu!!

Nu sitter jag och väntar på att dom ska ringa mig så jag får höra hur det går...men inatt har dom säkerligen deras lilla kille ute :D Jag kommer att uppdatera här så fort jag bara kan när han har kommit ut!

Jag håller tummarna för er nu, Cattis och Tommy, att allt går bra och snabbare! =) Detta är SÅ spännande...!


Kommentarer
Ulrika(ica)

Så himla spännande, jag vill vara där...Cattis o Tommy jag önskar er all lycka o välgång, tänker på er hela tiden, som min önskedröm att vara barnmorska!!!Kramar

2009-07-25 22:11:47
Michellesmamma <3

äntligen :D all lycka till er.. underbart att höra att de är igång :D

2009-07-25 23:15:51
URL: http://saramalmstrom.blogg.se/
Elleonora

Önskar er all lycka :)

2009-07-26 00:51:56
URL: http://elleonora.wordpress.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback