Tisdag

Men usch och blä, det regnar och blåser något extremt ute det bara ljuder i fönsterna...nu är det verkligen höst! Och jag hörde att imorgon kan vi vänta oss snö, och att västerbotten och norrbotten kunde få upp till 25 cm snö...men uuuha, tur man är i Sundsvall igen *ler*

Så vad har jag gjort senaste tiden då? Jo jag har varit uppe hos mina föräldrar och hjälpt till lägga golv och tapetsera och målat. Blev hur bra som helst. Tyvärr hann de inte fixa lister och sånt innan jag åkte så man såg ingen helhet, men det såg bra ut iaf :)

Idag har jag klippt och färgat håret, och jag blev riktigt nöjd. Även fast att jag tycker det är kort, men jag var ju tvungen ta av längden så håret ser friskt ut, det växer ju ut igen som tur är. Frisören ville ta mera men jag sa "Rom byggdes inte på 1 dag" hahaha vad jag menar var INTE IDAG! Och för er som inte vet så hade jag håret till midjan så detta känns KORT ;)


 


 



 Sen nu ikväll har jag inte haft mycket för mig, suttit lite vid datorn och spelat Fallout 3, natta gossen som var lite svår att söva eftersom han ville bara ligga vaken och le och titta på sin sängmobil som snurra haha....

Och nu ska jag sätta mig och se tv om en liten stund, kanske surfa runt lite om jag inte blir alltför trött. Orkar inte lägga in några bilder idag men bilder det har jag tagit, så det får jag göra imorgon. Och imorgon har jag då inget planerat, så det blir nog tvätta och städa här hemma. Tvätta behövs verkligen, shit så mycket tvätt man får när man har småbarn.

Just det mjukisbyxorna kom idag, och de ser inte ens använda ut. Man blir så nöjd, jag tycker det är så onödigt att kasta ut en massa pengar på sånt som han kommer använda 1-2 månader eftersom han växer ju så det knakar. Han kan redan ha 68 i kläder, och när vi vägde han sist för ca 1½ vecka sen vägde han över 7 kg! hehe. Men han är ju rätt lång också så 7 kg gör sig perfekt på hans längd :) Man gulliga lilla son. Försökte även kamma håret på honom igår, men icke det stod upp iaf...hehe så det får vara hans stil tills det lägger sig av sig själv :)

Sen har jag även köpt gardiner in till Jonathans rum, så snart är det dags för lillgossen att få ett eget rum :)


 


 
Här är receptet Johanna Wiström

Du behöver
1 falukorvsring
2 gul lök
krossade tomater
ost (mycket om man gillar ost ;)
1-2 gröna äpplen
skivade tomater (om man vill)
smör
salt
peppar
paprika pulver

Du skär korven i snitt nästan igenom i lagom tjocka skivor, sedan hyvlar du en god ost bit och stoppar ner i snitten, och tillsätter en skiva tomat. Så gör du i varje snitt. Sedan tillsätter du riktigt smör, några klickar och lägger i botten, river äpplet och lägger på botten av ungsformen, hackar lökarna i lagom stora bitar och lägger även detta på botten.

Du tar krossade tomaterna och häller över korven och lite i botten, du saltar o peppar och stillsätter paprika pulver om du gillar paprika smak :)

In i ugnen ungefär 30-40 på 225 graders värme :)

Och detta kan man äta tillsammans med blommkålsmos som är jätte gott även fast man inte tror det ;) Eller bara en härlig sallad :)

Smaklig måltid :D

Kommentarer
Sandra & Novalie

Vilka söta gardiner!

2009-10-07 12:06:34
URL: http://mammatillnovalie.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback