Vem är på besök?

Nu har både jag och Tommy märkt senaste dagarna att vi är inte ensamma här hemma. Lampor har flimrat utan att andra saker har stängts av. Fotsteg har hörts vid Jonathans säng, känner en närvaro i närheten av Jonathan på nätterna och även ibland på dagarna. Och nu ikväll börja hans sängmobil att spela helt utan att någon ens var i rummet i nästan 1 min tid, och det har aldrig hänt innan...

Här om natten vakna jag av att jonathan låg och prata log och skratta i sängen alldeles ensam i mörkret, så jag sätter mig upp för kolla. Och känner helt klart att vi är inte ensamma i rummet, och jonathan ligger och kollar rakt nedanför sängen och har verkligen fixerat blicken på något som jag då inte kan se. Jag lägger mig ner för somna om, och jonathan blir tyst och somna 2-3 min senare.

Och nu idag kände jag röklukt när jag satt med Jonathan på golvet (vilket jag ofta gör) och jag tänkte "vafan är det nu då.." så jag går runt och luktar och kollar överallt, men hittar ingen röklukt någon annanstans. Går tillbaka till jonathan och känner samma starka lukt omkring honom, då slår det mig vart jag känner igen lukten ifrån MIN mormor. Hemma hos henne luktade alltid rök eftersom hon rökte inne, och jag har undrat i år varför jag känner röklukt och jag kan inte komma på en mer natuligare förklaring. Tack mormor att du finns vid Jonathans sida.

Men jag tror inte det är min mormor som besöker honom om nätterna, det är någon annan....

Ingen behöver tro oss, men vi märker iaf att vi inte är ensamma längre. Men inget elakt på något sätt, nån som vill Jonathan väl, eftersom det är hela tiden vid honom. Och min mormor har funnits med mig sedan dagen hon dog ungefär, det behöver ingen hellre tro på, jag bara vet att det är hon. När jag var gravid och behövde törst kom hon några nätter och ströck mig på kinden och fick mig må så mycket bättre. Så klart hon är med i min sons liv, eftersom jag vet hur mycket hon älskade mig. och jag önska så du hade fått träffa Jonathan mormor, men jag tror som sagt du redan gör det på ditt sätt, men jag hade viljat visa dig honom..:(

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback