Annandag jul

Idag åkte pappa Tommy hem till Sundsvall för han ska jobba imorgon. Men vi valde stanna någon dag extra eftersom man så sällan är uppe, plus jag jobbar inte fören den 31.a. Men blir nog att jag åker tidigt på tisdag om vädret nu inte skulle vara fruktansvärt för då ger jag mig inte ut på vägarna.

Idag har vi varit in och träffa mitt farmor, min morbror, hans fru och hennes barn, mina små kusiner är hos sin mamma denna jul. Och för riktigt första gången blev Jonathan rädd för folk, började grina och ville inget annat än vara i mitt knä. Men efter en liten stund släppte det och han fika och allt var lugnt. Sen bar det av en snabb sväng på Media mark som haft 20% på hela butiken nu 25-26 december. Var in igår och då köpte jag ett stativ och kollade då även på ett tele + fuskmarco men köpte inget. När jag kom hem började jag läsa och då bestämde jag mig att när det ändå var 20% avdrag så borde jag köpa det. Så idag köpte jag ett Tamron 70-300 mm :) Utan VC, men det funkar iaf. :)



När vi kom hem lekte Jonathan massor med sin älskade morfar och även han som varit den stoora favoriter hela dagen. Mof eller nåt sånt säger han hela tiden. Han fick hjälpa morfar plocka ur disken och var såå duktig, häär sa han och så plocka han upp nya bestik till morfar sin ♥

Sen gav hans mormor han en dusch och nu sover han för natten. :) Varit en spännande och rolig dag för lilla Jonathan. Första dagen han också varit sig själv sen han varit sjuk. NU har det vänt, tänk va tid det tagit!

Imorgon om vädret tillåter ska vi ut och testa teleobjektivet :)

Gissa vad detta är? :) Joo lampan i taket. Jag ligger på sängen och tar kort och detta är ändå inte full zoom :) Testade objektivet lite snabbt bara




 


Kommentarer
Susanna Andersson

Vilken duktig hjälpreda morfar har. Och söt är han också.

2010-12-27 16:41:01
Madde

Ja Amanda skriker ALDRIG på kvällarna när hon ska sova...då går det hur bra som helst att lägga henne. Det är just på dagarna som hon gör så, inte precis varje dag men ofta. Men det handlar nog bara om att hon inte vill missa något...hon vill fortsätta leka t.ex fast att hon är trött. Hon blir arg helt enkelt :) Jag låter oxå det vara för hon somnar alltid ändå.



Njaa är nog ingen mening att prata med BVC...på nätterna måste det vara mardrömmar, är nästan säker på det. Men trodde inte att det kunde vara så ofta, men tydligen drömmer dom väldigt mycket mer än man tror. Och det på dagarna är säkert bara ilska över att inte få leka mer liksom.

Kan ändå vara intressant att höra om andra varit med om liknande =) Annars sover ju Amanda hur bra som helst så man kan inte klaga!

2011-01-03 09:37:52
URL: http://maddoxx.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback