Nytt år

Ja då har det nya året börjat för några dagar sen. Är det bara jag som tycker årena går fortare och fortare nu förtiden? Känns som livet verkligen bara rusar förbi och man själv bara följer med på resan, med några få stopp. Nä men tiden går ibland lite för fort, när man tänker på ju fler dagar som går ju äldre blir människorna runt omkringen en som man älskar äldre, och självklart en själv då också :/ Sen har man snart en son på 6 månader, snacka om sjukt, tyckte nyss jag var höggravid och gick och hade alla fruktansvärda krämpor man kan ha, och nu har man en gosse på lite över 5 månader..sjukt :)

Så vad innebär 2010 för mig då? För det första ska jag njuta av första delen av året som mammaledig, sen funderar jag på söka in så jag kan studera. Men jag vet inte än fruktansvärt sugen att få jobba är jag, men jobb växer ju inte på träd så man får ju se. Anmälde mig på Gold's gym nu i december, så ska även börja leva bättre och hälsosammare igen. Men inget extremt, kommer träna så mycket som jag känner för vilket jag redan vet kommer bli 3-4 dagar i veckan eftersom jag gillar träna. Maten ska jag försöka tänka på mer, men inget överdrivet. SKA sluta dricka cola, jag bara måste är ju så sjukt beroende av den skiten :/ Och till våren blir det massor med promenader med vagnen i vårsolen :)Och förhoppningsviss vara iaf 1 storlek mindre i kroppen innan maj månad är slut :) Men det ska nog inte vara så svårt....=) Mitt mål med 2010 är att leva hälsosammare på alla sätt och viss så jag orkar vara den mamma Jonathan förtjänar ha, finns alltför många mammor & pappor som inte orkar leka för att de lever ett alltför ohälsosamt liv. Jag vill inte vara den mamman som inte orkar springa och busa med min son, som måste vila efter 5 mins lek....Så det är mitt mål att leva hälsosammare med små förändringar som i längden kommer växa sig större och till en vana. Kommer inte utesluta någon mat, eller ens godis. Men kommer äta allt med måtta och bara njuta av livet. :)

Just det jag ska klara körkortet också 2010 helt så tidigt som det bara går, har uppkörning nu den 14.de jan vi ser ju hur det går :) Ja tillslut klarar man det ju iaf...

Nu ska jag ner på gymmet, ställa mig på trappmaskinen 30-40 sedan träna bena. Sen ska jag en sväng in på banken också, och sätta in pengar på kontot. Till middag blir det laxfilé, ris och sallad :)


Ha en toppen dag!


Kommentarer
madde

BRA tänkt!! Äta allt kan man göra MEN Med måtta! och regelbundet! då går man ner! dock är jag dålig på det!

Men på 2 mån gick jag ner 7½ kg på att inte göra ett skit!!! och vi har fått en fritös som används flitigt, så fattar inte hur det gått till!

så nu är jag nere på 66kg..60kg var min startvikt innan ja vart gravid..så de är bara 6kg dit..och det kommer gå galant att tappa om jag kunde tappa 7½kg på 2mån!:)

men mitt mål är fortfarande 57kg :)

men njöjd är jag! För att jag inte ansträngt mig:)



men cola är jag ochså beroende av! drack aldrig läsk innan jag blev gravid! Nu kan jag inte sluta..haha!:D

2010-01-05 13:26:04
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/
Elleonora

Problemet för mig är att jag har ett beroende... därför måste jag hålla hårt på mina gränser, annars går det inte. Har gått ner över 30 kg vid ett tidigare tillfälle... så det är dags att göra det permanent nu, med disciplin! Har varit utan socker i snart 3 månader, känns ju kanon och jag tror att jag ska skippa det i ett år faktiskt... socker är ju mitt vita gift så. Än så länge har jag ju tappat, vad jag vet... 20 kg sen jag fick Edwin och tyvärr har jag 30 kvar... men min kropp har ju varit tjock förut, vilket gör det svårare med ämnesomsättning osv. Men jag kommer klara det... eftersom det har blivit gjort tidigare så vet jag hur och vad som krävs av mig. :)

2010-01-06 09:49:09
URL: http://elleonora.wordpress.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback