Pilates

Jag har sagt det förr och jag har inget emot att upprepa mig. Pilates är något jag verkligen råder alla tjejer/kvinnor att testa, iaf 1 gång i livet. Jag har i måånga år fram och tillbaka kör Winsor Pilates, kan övningarna helt utantill. Men har även nu när jag börjat köra igen varje dag 20-60 min beroende på tiden. Börja testa de lite svårare och mera krävande övningarna som finns t.ex. på youtube. Testa en idag som ska kännas "skönt" i rumpan....haha jag lovar den kändes mer än jag nog ville haha....skaka om hela bena efter jag var kvar hahaha...:) Härligt. Och pilates är skoj tycker jag, jag gör det inte för jag måste jag gör det för jag tycker om det. Och jag har måånga gånger funderat på verkligen satsa på att lära mig massa olika former av pilates och senare i framtiden gå en instruktörs utbildning. kostar ju en del, men om det är något man brinner för så varför inte?

Och jag kan verkligen lägga handen på hjärtat och säga, pilates formar kroppen om man utför övningarna rätt. Och snabbt går det. Men man måste hålla upp träningen precis som all annan träning. Pilates är ingen dans på rosor, ingen lätt sak att bara lära sig sådär. Handlar om att lära sig kontrollera sina muskler med hjälp av styrkan från magen/ryggen/bålen samtidigt som man andas rätt in i övningarna.

Jag kommer inom kort lägga upp mina resultat men är nog 2-4 veckor kvar innan jag gör det. Men redan sen jag börja för snart 1.5 vecka sen IGEN (som sagt jag har kört pilates i år, och när jag var som mest vältränad körde jag det varje dag, och fan så snygg kroppen var då....och vilken hållning man får) :) Värsta danskroppen får man. Men som sagt redan på 1.5 vecka har jag tappat några cm här och där :)

Idag har det blivit 2 program med Winsor pilates, en för insidan av lårena i 10 min från youtube och en annan för armar och bröst på 10 min på youtube :)



Nu ska jag dra till solariumet och bli lite brun :D

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback