Dollarstore

Idag öppnade Dollarstore sina dörrar här i Sundsvall för första gången. Och det var en riktigt stor affär med mycket skoj att titta på. Så jag handla med mig lite små saker :) Blev ett set kläder, och ett par strumpor, 1 bäddset, underlakan och en snuttis åt bebisen o magen. 3 par strumpor åt Jonathan och fyra lyktor till hemmet :) Sedan lite små saker som hårsnoddar och sånt.

Nä det ska bli roligt att ha en Dollarstor här i Sundsvall, ska in sen när det lugnat sig och köpa lite julsaker för de hade julsaker i massor. :) Nu ska jag åka och hämta Jonathan på dagis, sedan ta en sväng förbi svärmor och hämta min käraste på jobbet.


Kommentarer
Emma Viklund

Så fint det är här inne :)



Sv: Tack så mycket! Tar absolut inte dina råd som någon kritik.. jag vill mer än gärna ha råd! Och det där med suddig bakgrund har jag länge velat få till, men har inte lärt mig det ännu.. Försökte ändra nu på inställningar, men förstod inte hur du menade? Ska jag alltså köra på Auto, kan man ändra inställningar där?

2011-10-29 19:12:07
URL: http://[email protected]
Emma Viklund

Sv: Jag fotar heller aldrig med Auto, fotar oftast med A inställning... Har testat P och S nu med. Testat lite olika, men får inte till den suddiga bakgrunden hur jag än gör :( Ska ut och fota lite idag och se om jag får till det där....



Tack för tips på sidorna, ska kolla in dem :)

2011-10-30 12:16:39
URL: http://[email protected]
Emma Viklund

Det jag inte får till är F(bländar)inställning... På M, får jag ner till F4 bara och upp till F22? Men inte under 4, får tex. inte in F/1.4? :( Varför?



Bloggen var en jättebra beskrivning förresten :) Men som sagt, lyckas ju inte ställa in så det blir rätt :(

2011-10-30 12:25:32
URL: http://[email protected]
Emma Viklund

Sv: Okej, på så vis :) testat en massa olika inställningar idag, speciellt på P :) Riktigt roligt när man väl börjar sitta och greja och testa lite olika, sällan man tar sig den tiden, tråkigt nog :p Idag har jag använt mig av min stora zoom (55-200mm)...



Det jag tycker kan vara svårt ibland är att få en skarp bild utan blixt, ibland får man till superfina bilder och andra gånger blir dom supersuddiga fast man är lika stadig på handen liksom? :p Tycker man borde kunna ställa in just det? Ska kolla in den där sidan du länkade igen, tyckte den beskrev så bra :)

2011-10-30 19:13:00
URL: http://[email protected]



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback