Undersköterska

JA, vet ni vad...nu ska jag validera upp alla mina kunskaper och läsa klart till undersköterska så för det första att jag kan få en lite bättre lön plus faktiskt ha lättare få jobb :)

Så nu den 19 september börjar jag plugga på heltid, först psykologi A i 3 veckor sedan Människan soc & kulturellt i 5 veckor...sedan kanske om jag känner jag orkar som höggravid samhällskunskap.

Så Jonathan får gå heltid på dagis nu igen, finns inte en chans annars att jag klarar plugga. Ska ju plugga intensivt nu hela hösten och bara hemma med uppgifter jag kommer få på mailen och tentor och sånt.
Sen får jag ju se hur jag känner, om jag tycker det funkar bra och lätt så blir han ju självklart mindre på dagis. :) Känns bara dumt att jag ska ha han 5 dagar i veckan på dagis och jag sitter hemma!? Men prata med dagis och då sa en av fröknarna att man klarar det inte annars. Så han har det bättre på dagis än hemma där jag inte kommer ha tid med honom på samma sätt som nu.

Känns som sagt faktiskt kul att börja läsa igen :)

Kommentarer
Milla

Kul att du känner dig så peppad! :) Har du bara tre kurser kvar? Det kommer gå galant ska du se! Jag jobbar som undersköterska och läste det på distans för ett par år sedan, funkade jättebra. Lycka till! :)

2011-09-01 16:32:30
URL: http://millablom.blogspot.com
Milla

Åh, okej då förstår jag. Får hoppas att du får en snäll bebis då. ;)



Tack! Kul att du tycker det.

Haha, shoppas det för fulla muggar? Hos mig? Vad menar du med det? :)



Det är absolut lättare att få jobb sen om man har utbildningen. Här nyanställer de inga som inte är usk.



2011-09-01 16:47:23
URL: http://millablom.blogspot.com
Linda

Hej igen!

Nej jag vet ej vad det blir, jag ska på RUL på måndag, hoppas att få se kön då!! :) har ju BF den 29 januari, får se om det kanske blir flyttat , man vet ju aldrig :)

2011-09-01 18:39:22
URL: http://Luckylady.se
KIKKI

ja herregud vad tiden går, och vad kul med en liten lillasyster! man blir ju sugen, hehe. men jag får snällt vänta nu :) Bra att du kommenterade, så jag hittade din blogg igen också, man tappar bort en del bloggar ibland ; hehe. Lycka till med pluggandet :D Kram!

2011-09-06 10:20:15
URL: http://kikkiiii.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback