Fredag

Uuuha lika kallt idag ute, just nu är det - 24 grader. Och bilen vägrar fortfarande starta, men förmodligen är det mitt batteri som har lagt av. Så imorgon när pappa kommer hem ska han testa med ett annat batteri, för se om bilen går igång *håller tummarna*. Sen upptäckte jag att jag hade glömt kameraladdaren hemma, så Sussi skicka den idag till mig så förmodligen borde den ju komma på måndag :). Blir nog att vi blir uppe längre än väntat eftersom bilen kommer ju inte bli fixad nu under helgen. Och min brors kompis ska också kolla på ett annat "fel" som länge funnits på min bil i veckan när det skulle bli varmare temperaturer. Plus jag kör hellre hem när det är något varmare än -25 grader för barnens skull.

Sen ringde försäkringskassan mig tidigare idag och berätta att jag fått mitt beslut att jag kommer få sjukpenninggrundande ersättning :). Vilket känns väldigt bra, eftersom jag trodde länge jag skulle få lägsta nivå men jag hade tydligen försäkrat min inkomst utan att ens veta om det själv hihi :). Så hon trodde jag skulle få mina första pengar till veckan.

Känns faktiskt liite bättre eftersom man varit rätt oroad senaste tiden. Tommy är även han pappaledig just nu, eftersom han har ju massa dagar kvar sen Jonathan. Just nu har han framtills 6 feb. Får se om han tar ut mer eller om han börjar gå på A-kassa.

Så blir nog att vi kommer hem till nästa helg, som det ser ut just nu.

Ha en mysig fredagskväll, nu kommer mamma med middag. Och jag gissar Wilma kommer vakna lagom tills man sätter ner rumpan på stolen ;P

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback